PROBLEMATIČNI DODACI: Ako zaslađujete svoju kafu ili čaj u organizam unosite 69 dodatnih kalorija

-

Osobe koje svoju kavu ili čaj svakodnevno zaslađuju i/ili im dodaju mlijeko ili šlag, moraju znati da u organizam time unose 69 dodatnih kalorija, pokazalo je istraživanje američkih znanstvenika…

Kafa i čaj među najpopularnijim su napitcima u svijetu. Postoje različita mišljenja o kalorijskim vrijednostima kafe i čaja, no američki stručnjaci kažu da su oba napitka gotovo beskalorična. Ali problem je u dodacima, najčešće mlijeku, šećeru, a često i šlagu.

- Google oglasi -

Dakle, kada se u kavu dodaju mlijeko ili šećer, ili još gore, oboje, kava postaje izrazito kalorično piće.

Znanstvenici kažu da je tijekom studije koju su proveli, 68 posto kavopija i 33 posto ljuitelja čaja odgovorilo da te napitke piju uz kalorične dodatke.

U usporedbi s onima koji kafu vole gorku i crnu, osobe koje su u napitak dodavale razne dodatke svakodnevno su u organizam unosile 69 kcal, objavili su znanstvenici u časopisu Public Health. A oni koji piju čaj s mlijekom ili šećerom svakodnevno konzumiraju 43 kcal više u usporedbi s onima koji ga piju bez dodataka.

Postupno dodavanje kila

Iako se broj kalorija koje se na taj način unose u organizam ne čini velikim, postupno i sasvim neprimjetno može rezultirati povećanjem težine, upozorio je voditelj studije Ruopeng An, asistent na odjelu kineziologije sveučilišta Illinois.

- Google oglasi -

“Naše je istraživanje pokazalo da ljudi svakodnevno u organizam unose više kalorija nego što im je potrebno, a da toga nisu svjesni”, rekao je An.

Tijekom istraživanja korišteni su podaci iz ranijih studija kojima je obuhvaćeno više od 13.000 kavopija i više od 6200 osoba koje su svakodnevno konzumirale čaj. Studija je obuhvatila razdoblje između 2001. i 2012. godine.

Pokazalo se da većina kavopija u svoje tople napitke dodaje šećer, mlijeko, vrhnje, šlag… Ljubitelji čaja češće su dodavali šećer, med ili punomasno mlijeko.

U oba slučaja većina kalorija dolazi iz šećera, potom iz mliječnih masti. Savjet znanstvenika i nutricionista je – pripazite što sve dodajete u kavu ili čaj. Ako te napitke nikako ne možete piti bez mlijeka i šećera, pijte manje kave ili čaja, primjerice jednu do dvije šalice dnevno.

- Google oglasi -

Novi Sadržaj

Ašvaganda za nesanicu – prirodna pomoć za mirniji san i manje stresa

Sve više ljudi danas ima problema sa snom. Stres, ubrzan način života, ekran telefona prije spavanja i mentalni umor...

Zdravi ugljikohidrati i štetni ugljikohidrati – kako ih razlikovati i koje birati?

Ugljikohidrati su jedan od tri osnovna makronutrijenta, uz proteine i masti. Oni su glavni izvor energije za organizam, posebno...

Hormoni – što su hormoni i kakvu ulogu imaju u organizmu

Hormoni su hemijski glasnici koji upravljaju gotovo svim procesima u našem tijelu – od rasta i metabolizma, preko sna...

Valunzi u menopauzi – zašto nastaju, koliko dugo traju i kako sebi pomoći prirodno

Valunzi su nagli osjećaji topline koji se najčešće javljaju u gornjem dijelu tijela, licu i vratu, a mogu biti...
- Google oglasi -

Alkalna voda – šta je alkalna voda, koje su njene prednosti i kako se pravi kod kuće

U posljednje vrijeme sve se više govori o zdravim navikama, a među njima posebno mjesto zauzima alkalna voda. Mnogi...

Kako smanjiti kortizol u tijelu prirodnim putem i kada je potreban kortizol test

Ako se često osjećate umorno, nervozno, imate problema sa snom ili primjećujete nakupljanje masnoće oko stomaka, moguće je da...

Ovo morate pročitati

Naučna kritika Božićnog ručka

Doktori Paul Clayton i Helen Conn, naučnici specijalizovani za...

Bronhitis – Uzroci, simptomi i prirodno liječenje kod djece i odraslih

Bronhitis je upalna bolest donjih dišnih putova, često uzrokovana...
- Google oglasi -

Možda vas zanima? PREPORUČENO
Preporučeno za vas